Od klasického inzertného portálu sa marketplace odlišuje tým, že k uzavretiu obchodu dochádza priamo na platforme. Transakcie uzatvárajú medzi sebou buď obchodník so spotrebiteľom (B2C), alebo medzi jednotlivými spotrebiteľmi (C2C).
Online trhovisko má viacero zdrojov príjmov. Najdôležitejším z nich je provízia (predávajúci alebo kupujúci platia províziu, ak je transakcia úspešná).Ďalšími zdrojmi príjmov sú poplatky za zaradenie do zoznamu ponúk (predajcovia platia za zaradenie služby/produktu do zoznamu), poplatky za propagáciu (predajca spustí na platforme propagáciu) a reklama (bannerová reklama).
Výhody pre predávajúcich zahrňujú väčší dosah zákazníkov, vyššiu viditeľnosť produktov alebo služieb a zvýšenú príležitosť na získanie nových obchodných príležitostí. Pre kupujúcich je výhodné mať široký výber, možnosť porovnávať ceny a hodnotenia, a jednoduchý prístup k rôznym produktom alebo službám na jednom mieste.
Online trhoviská majú rôzne oblasti zamerania, od e-commerce, cez umelecké a remeselné výrobky, až po ubytovacie služby. Príklady online trhovísk: Amazon, eBay, Aliexpress, alebo Airbnb.
Základné technické parametre a vlastnosti tejto služby:
Zaujala Vás táto služba? Vytvorím vám škálovateľné, plne administrovateľné online trhovisko so všetkými technickými funkciami, ktoré k nemu patria.
Mám záujem!